Aby w pełni wykorzystać potencjał marki trzeba nadać prawa jej własności odpowiedniej stronie umowy. Najczęściej realizowany wariant dotyczy tylko ochrony i przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Może to zablokować swobodę zawierania umów np. umowy licencji pomiędzy większościowym udziałowcem spółki, jako osobą fizyczną, a spółką jako osobą prawną. Jesteśmy zdania, że prawa do marki powinny najpierw należeć do właściciela biznesu, tak aby mógł on w pełni nimi dysponować na rzecz korzyści własnych i korzyści firmy.

cumowaniemarki

Warianty cumowania marki:
osoba fizyczna a osoba fizyczna,
osoba fizyczna a osoba prawna,
pomiędzy osobami prawnymi.

Firma to nie marka

Ani firma, ani domena, ani wpis w KRS nie dają praw własności marki.

Własność marki

Jedynie majątkowe prawa autorskie

i ochrona prawna Urzędu Patentowego

potwierdzają własność marki

czyniąc z niej aktywa.

Wykorzystanie marki

Licencja generuje dochód, amortyzacja jest tarczą podatkową, aport podnosi kapitał. 

Cumowanie marki

Warianty cumowania marki:
osoba fizyczna a osoba fizyczna,
osoba fizyczna a osoba prawna,
pomiędzy osobami prawnymi. 

Informujemy, że strona wykorzystuje do poprawnego działania pliki cookie. Brak zgody na instalację plików cookie może być wyrażony poprzez ustawienia przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

EU Cookie Directive Plugin Information