Aby być prawdziwym właścicielem swojej marki i czerpać z tego tytułu korzyści, trzeba posiadać dokumenty potwierdzające tę własność. Bez nich brak jest podstaw prawnych do zawierania jakichkolwiek umów wykorzystujących markę. Na gruncie praw autorskich chodzi o umowę o przeniesienie majątkowych praw autorskich będących przedmiotem obrotu gospodarczego. Własność intelektualna związana jest z posiadaniem Świadectwa Ochrony Urzędu Patentowego. Dopiero wtedy marka, która jest znakiem słowno-graficznym, może zyskać zdolność bilansową jako wartości niematerialne i prawne. Staje się wówczas środkiem trwałym o określonej wartości, podnoszącym aktywa spółki.

wlasnoscmarki

Jedynie majątkowe prawa autorskie
i ochrona prawna Urzędu Patentowego

potwierdzają własność marki czyniąc         z niej aktywa.

Firma to nie marka

Ani firma, ani domena, ani wpis w KRS nie dają praw własności marki.

Własność marki

Jedynie majątkowe prawa autorskie

i ochrona prawna Urzędu Patentowego

potwierdzają własność marki

czyniąc z niej aktywa.

Wykorzystanie marki

Licencja generuje dochód, amortyzacja jest tarczą podatkową, aport podnosi kapitał. 

Cumowanie marki

Warianty cumowania marki:
osoba fizyczna a osoba fizyczna,
osoba fizyczna a osoba prawna,
pomiędzy osobami prawnymi. 

Informujemy, że strona wykorzystuje do poprawnego działania pliki cookie. Brak zgody na instalację plików cookie może być wyrażony poprzez ustawienia przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

EU Cookie Directive Plugin Information