Będąc właścicielem praw do marki można wynająć ją swojej firmie na podstawie umowy licencji. Tantiemy z tego tytułu stanowią od kilku do kilkunastu procent obrotu działalności firmy. Przypomina to sytuację, kiedy jemy ciastko i mamy ciastko. Jeżeli marka posiada zdolność bilansową można ją sprzedać spółce. Spółka korzysta wtedy z tarczy podatkowej dokonując odpisów amortyzacyjnych. Kolejnym zastosowaniem jest podwyższenie kapitału zakładowego spólki poprzez aport marki jako wartości niematerialnej i prawnej.

wykorzystaniemarki

Licencja generuje dochód, amortyzacja
jest tarczą podatkową, aport podnosi
kapitał.

Firma to nie marka

Ani firma, ani domena, ani wpis w KRS nie dają praw własności marki.

Własność marki

Jedynie majątkowe prawa autorskie

i ochrona prawna Urzędu Patentowego

potwierdzają własność marki

czyniąc z niej aktywa.

Wykorzystanie marki

Licencja generuje dochód, amortyzacja jest tarczą podatkową, aport podnosi kapitał. 

Cumowanie marki

Warianty cumowania marki:
osoba fizyczna a osoba fizyczna,
osoba fizyczna a osoba prawna,
pomiędzy osobami prawnymi. 

Informujemy, że strona wykorzystuje do poprawnego działania pliki cookie. Brak zgody na instalację plików cookie może być wyrażony poprzez ustawienia przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

EU Cookie Directive Plugin Information